Aktualności
Wnioski o pomoc złożone w ramach PROW 2014 - 2020 i pozostawione bez rozpatrzenia w związku z covid19 muszą być niezwłocznie uzupełnione. Trwają prace legislacyjne nad zmianą przepisów dotyczących biegu postępowań prowadzonych przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wprowadzonych w związku z pandemią Covid-19. Wprowadzone w kwietniu 2020 r. przepisy pozwalały m.in. na:
- pozostawienie wniosku bez rozpoznania po uprzednim wezwaniu wnioskodawcy do przedstawienia dowodów na spełnienie warunków otrzymania wsparcia,
- przywrócenie terminu w toku postępowania w sprawie przyznania pomocy.
URZĘDOWY OBOWIĄZEK REJESTRACJI Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Warszawie Oddział w Siedlcach informuje, że zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 7 września 2020 r. ( Dz. U. z 2020 r. poz.1592) podmioty, które uprawiają , magazynują , pakują sortują, wprowadzają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub przemieszczają na terytorium RP bulwy ziemniaków , w tym z przeznaczeniem do innych państw członkowskich Unii Europejskiej lub państw trzecich , muszą być wpisane do urzędowego rejestru podmiotów profesjonalnych , prowadzonego przez Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Roślin i Nasiennictwa.
W związku z licznymi pytaniami mieszkańców Gminy o możliwość złożenia wniosku w programie „Czyste Powietrze” uprzejmie wyjaśniamy, że obsługa programu „Czyste Powietrze” prowadzona jest przez:
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie
Wydział Zamiejscowy w Siedlcach
Adres: ul. Asłanowicza 18, 08-110 Siedlce
tel. (25) 640 43 60, fax (25) 640 43 65
Harmonogram odbioru odpadów wielkogabarytowych oraz zużytych opon samochodowych na terenie gminy Zbuczyn w 2021 roku.
Do 29 marca Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wydłużyła termin składania wniosków o wsparcie na przeciwdziałanie ASF i powodziom.Na finansowane z PROW 2014-2020 inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej do wykorzystania zostało blisko 200 mln zł. Wnioski o to wsparcie można składać jeszcze przez ponad miesiąc – do 29 marca 2021 r. Przypomnijmy, że nabór skierowany jest do dwóch grup beneficjentów:
Decyzją Dyrektora Centralnego Biura Spisowego, podjętą w porozumieniu z Generalnym Komisarzem Spisowym, termin naboru kandydatów na rachmistrzów spisowych do NSP 2021 na terenie całego kraju zostaje przedłużony do 16 lutego 2021 r.
Ponad 14,3 mln zł wypłaciła do tej pory Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w ramach dopłat do materiału siewnego za rok 2020. Dla sześćdziesięciu procent z 63 tys. rolników, którzy ubiegali się o te płatności, wydano już decyzje o przekazaniu środków. ARiMR rozpoczęła proces wydawania decyzji i przekazywania zleceń płatności 1 lutego, po tym jak ukazało się rozporządzenie Rady Ministrów o wysokości stawek dopłat za rok 2020 do 1 hektara powierzchni gruntów ornych obsianych lub obsadzonych materiałem siewnym kategorii elitarny lub kwalifikowany. A wynoszą one:
Są pieniądze na kredyty preferencyjne dla rolników. 8 lutego 2021 r. na internetowej platformie aplikacyjnej ARiMR udostępni współpracującym bankom na 2021 r. limity akcji kredytowej oraz środki na dopłaty do kredytów preferencyjnych. Kredyty na wznowienie produkcji po klęskach żywiołowych (z linii K01, K02, DK01, DK02).
Od poniedziałku, 1 lutego br. obowiązują dotychczasowe zasady funkcjonowania szkół i placówek. Zmienione zostały rozwiązania o organizacji nauki zdalnej na terenie szkoły, wprowadzono możliwość organizowania tzw. próbnych egzaminów szkolnych na terenie szkoły.
W dniach 1-9 lutego 2021 r. odbędzie się nabór na rachmistrzów spisowych wykonujących czynności w ramach prac spisowych związanych z przeprowadzeniem na terytorium RP w 2021 r. spisu powszechnego NSP 2021.
Ogłoszenie o naborze i szczegóły dotyczące rekrutacji rachmistrzów 2021 znajdują się tutaj
formularz zgłoszeniowy - do pobrania
Więcej informacji na temat Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021 na stronie www.spis.gov.pl
W związku z rozpoczęciem prac związanych z przygotowaniem, zorganizowaniem i przeprowadzeniem spisu powszechnego NSP 2021 na terenie gminy Zbuczyn utorzone zostało Gminne Biuro Spisowe w Zbuczynie w składzie:
1) Joanna Skolimowska-Szpura – Zastępca Gminnego Komisarza Spisowego
w Zbuczynie,
2) Dariusz Cegiełkowski - członek Biura,
3) Milena Wierzejska – członek Biura, koordynator,
4) Katarzyna Jasińska – członek Biura,
5) Paweł Wiśniewski – członek Biura,
6) Elżbieta Trochimiak – członek Biura.
Pracą Biura kieruje Gminny Komisarz Spisowy – Wójt Gminy Zbuczyn Tomasz Hapunowicz.
Siedzibą Biura jest Urząd Gminy Zbuczyn, ul. Jana Pawła II 1, 08-106 Zbuczyn, tel. 25/ 641 63 90, kom. 796 551 334, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Gminne Biuro Spisowe w Zbuczynie utworzone zostało Zarządzeniem Nr 2/2021 Wójta Gminy Zbuczyn z dnia 22 stycznia 2021 r.
Terminy przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego do klas I publicznych szkół podstawowych, prowadzonych przez Gminę Zbuczyn na rok szkolny 2021/2022.
Terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w publicznych szkołach podstawowych, prowadzonych przez Gminę Zbuczyn na rok szkolny 2021/2022.
Miejsce: Biuro Lokalnej Grupy Działania Ziemi Siedleckiej ul. Chopina 10, 08-110 Siedlce. Zarząd Stowarzyszenia - Lokalna Grupa Działania Ziemi Siedleckiej ogłasza z dniem 18 stycznia 2021 r. nabór na stanowisko: SPECJALISTA DS. ROZLICZEŃ
I. WYMAGANE KWALIFIKACJE I DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE:
1) Niekaralność oraz posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
2) Wykształcenie wyższe,
3) Staż pracy minimum 3 lata,
Do 31 stycznia Koła Gospodyń Wiejskich, które w 2020 roku otrzymały z ARiMR dofinansowanie swojej działalności, muszą rozliczyć się z dotacji.