Od 1 lipca 2021 r. beneficjenci Programu Dobry Start mogą składać wniosek o ustalenie prawa do świadczenia jedynie w formie elektronicznej:
- na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS,
- przez bankowość elektroniczną,
- na portalu empatia.mpips.gov.pl.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych jest odpowiedzialny za utworzenie pełnego procesu obsługi wniosków o ustalenie prawa do świadczenia. Mając na względzie doniosłość społeczną przedmiotowego świadczenia pracownicy ZUS organizują mobilne punkty wsparcia, podczas których zakładają profile na portalu PUE ZUS oraz pomagają osobom zagrożonym wykluczeniem cyfrowym w składaniu wniosków o świadczenie dobry start.
W dniu 08 września 2021 r w godz. 10:00 – 12:00 zorganizowany zostanie mobilny punkt wsparcia ZUS w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Zbuczynie
Osoby zgłaszające się do mobilnych punktów wsparcia powinny mieć ze sobą dane niezbędne do założenia profilu na PUE ZUS i prawidłowego wypełnienia wniosku, tj:
- dokument tożsamości (dowód osobisty/paszport)
- adres e-mail
- numer telefonu
- dane dziecka (PESEL)
- nazwa i adres szkoły dziecka
- numer rachunku bankowego